Prezentace před investory je výsledkem procesu přípravy podnikatelského záměru, ve kterém účastníkům pomáháme na konzultační bázi. A to je důležité si uvědomit. Společnost INVESTICE DO NÁPADŮ s.r.o. není pouze pořadatelem „soutěže“. Jsme zainteresovaní na výsledku. To znamená, že je v našem zájmu připravit účastníky tak, aby před investory uspěli. Samotné představení projektů proběhne ve velmi komorním prostředí.
Může se také stát, že se s firmou, která hledá investora, domluvíme na zcela odlišném postupu, či časovém harmonogramu. Naším cílem je zprostředkovat spolupráci mezi člověkem s nápadem a partnerem, který má prostředky či nástroje na jeho realizaci. Prezentace na společném setkání s investory je pro nás pouze jedním ze způsobů zprostředkování spolupráce mezi člověkem s nápadem a strategickým partnerem.
To je důležitá otázka. Lidé si většinou představí investora, který vstoupí do podniku a de facto koupí podíl za investici, kterou vloží do firmy. To je samozřejmě častý model, ale partner pro realizaci nápadu může vypadat zcela jinak.
Strategickým partnerem může být firma s výrobním zázemím, nebo vybudovanou obchodní sítí. Jeho investicí tak může být nabídka spolupráce při dodávce materiálu a výrobní kapacity, nebo spolupráce na poli obchodu a marketingu.
I to se může stát. Člověk s nápadem má vždy určitou výhodu – jasnou představu o tom, jak chce svůj nápad realizovat a většinou bývá vybaven potenciálem, který je jedinečný a pro jeho nápad jako stvořený. Proto může mít firma velký zájem na tom takového člověka získat do svých řad a dát mu volné pole působnosti pro realizaci jeho nápadu pod jejich hlavičkou, samozřejmě za dohodnutých podmínek.
Investoři, které zastupujeme, podnikají ve velmi rozdílných oborech. Jejich soukromé zájmy jsou pak ještě rozmanitější. Každý investor investuje především do záměrů, u kterých vnímá zajímavou návratnost investice. Jejich volbu však většinou ovlivňuje i to, co je blízké jejich podnikání, nebo jejich snům a vizím. A tam jsou zájmy investorů takřka nevyzpytatelné.
Investoři jsou většinou z Prahy, nikoli však výhradně. Kromě toho, je zcela obvyklé, že jejich podniky působí v regionech, nebo i v zahraničí. Rozhodující tedy pro ně zcela jistě nebude lokalita projektu, ale jeho obsah, působnost, důvěryhodnost a návratnost.
Konečným cílem projektu je dovést firmy ke spolupráci s investorem v jakékoliv podobě. Na cestě k prezentaci podnikatelského záměru si klademe za cíl edukovat zúčastněné firmy při přípravě podnikatelských záměrů a kvalitně je připravit na schůzku s investory, a tím maximalizovat šance firem na úspěch.